Онлайн магазин за съвместими принтерни касети

Вход за клиент

Забравена парола?

Историята на принтерите Xerox

10 Дек 2014

Зараждането през 1906 г. под името Haloid Company 

 

Xerox принтериXerox проследява корените си в далечната 1906 г., когато фирма за фотографска хартия с името Haloid Company е създадена в Рочестър, Ню Йорк. Понеже трудно свързва двата края, Фирмата е продадена на бизнесмена Гилбърт Мошер през 1912 г., който става неин директор. Той успява да направи Haloid печеливш и отваря офиси в Чикаго, Бостън и Ню Йорк. За да разшири пазарния й дял, Ръководството решава да произведе по-добра хартия. Това отнема няколко години, но когато новия продукт е факт (1933 г.), той е толкова успешен, че спасява Компанията от гибел по време на Великата депресия. Година след това Haloid отчита печалба от 1 милион долара. През 1935 г., Джоузеф Уилсън, син на един от собствениците, решава да купи Rectigraph Company, производител на фотокопирни машини, който използва хартията на Haloid.

 

През 1936 г. 120 служители излизат в стачка, настоявайки за обещетения и по-големи заплати. Напрежението между директори и работна ръка продължава до началото на Втората световна война. По време на войната, въоръжените сили се нуждаят от висококачествена фотографска хартия за Разузнаването, и така бизнесът процъфтява. След края на войната Haloid е поставена пред ожесточена конкуренция, поради наличието на много нови фирми, производители на хартия. На Haloid се налага бързо да излезе с нови продукти на пазара, особено след конфронтацията между Мошер, който иска да продаде бизнеса, и Уилсън, който се противопоставя. Уилсън надделява и през 1947 г. Haloid прави споразумение с института Battelle Memorial, неправителствена организация за проучвания, за да произведе машина, основана на един нов процес, наречен ксерография. 

 

Ксерографията (произлязла от гръцките думи „сухо” и „писане”) е изобретение на Честър Карлсон. Роден в Сиатъл, Вашингтон, през 1906 г. бива нает като адвокат по патентите във фирмата. Разочарован от трудностите и разходите за копирането на документите, Карлсон изобретява метод за трансфериране на изображения от едно парче хартия към друго, използвайки статично електричество през 1937 г. Годината, в която се започва производството на приложения за ксерография е 1944 г. 

 

Дебютът на копира XeroX през 1949 г.

 

През 1949 г., две години след подписването на споразумението, Haloid представя копира XeroX, първоначално с главни букви в началото и в края на наименованието. Устройството, което изисква много от процесите да се извършват ръчно, работи трудно и често дава грешки. Много от финансистите смятат, че инвестирането в ксерография е голяма грешка, но инженерите от Battelle откриват, че машината прави изключителен офсетов печат – непредвидено качество, което продава много от тях. Haloid инвестира печалбите от тези продажби в проучвания относно ново поколение ксерографски копири. 

 

През 1950 г. Haloid става единствената лицензирана компания за всички патенти, базирани върху ксерография. Haloid лицензира патентите свободно, за да разпространи употребата на ксерография до корпорации като RCA, IBM, и General Electric. Междувременно, другите продукти на Haloid, като хартията и новите фотокопирни машини, се продават доста добре.

 

През 1953 г. Карлсон получава медал за принос на Едуард Лонгстрет за откритието на ксерографията от института Франклин. През 1955 г. Haloid преправя своите 18 регионални офиси в шоуруми за своите Xerox машини, вместо складове за фотохартия. Наема 200 човека и започва да строи своя първа фабрика с името Xerox в Уебстър, Ню Йорк, като въвежда на пазара 3 нови вида фотографска хартия. 


1960 г.: Копирът Xerox 914, мигновения хит 

 

През 1958 г. Haloid променя името си на Haloid Xerox Inc., смятайки че, бъдещето на компанията се базира на ксерографията, без значение, че до момента се печели повече от продажбата на фотохартия. Този баланс бързо се нарушава след навлизането на копира Xerox 914. Въведен през 1960 г., той е първият автоматичен копир на Xerox, но и първият на пазара, с който може да се копира с обикновена хартия (така наречената копирна хартия). Компанията не може да си позволи рекламна кампания, затова помества кратка информация за продуктите във вестници и списания, като смята, че собствениците на компании ще я забележат. Освен това, за да бъдат по-достижими за дребните фирми, машините се предлагат на изплащане. 

 

Търсенето на модела 914 превишава най-оптимистичните прогнози на Haloid Xerox, въпреки огромните си размери. Бизнес списанието Fortune след време нарича копира "най-успешния продукт, пускан някога на пазара в Америка". Продажбите на ксерографически продукти се удвояват и продължават да нарастват през 1961 г. 

 

 Мъчителните времена през 70-те и 80-те години 

 

През април 1970 г. IBM произвежда офис копирна машина, поставяйки Xerox пред първото истинско съревнование до момента. Устройството на IBM не е толкова бързо или толкова усъвършенствано, колкото това на Xerox, но е конструирано добре, а освен това носи репутацията на IBM. Xerox хвърля милиони долари, за да подобри продуктите си, но на пазара излизат само няколко нови. Докато Xerox се опитва да перфекционализира копирната си машина, се проваля с противопоставянето на новите продукти, които излизат, губейки пазарния си дял. 

 

Завръщане в началото на 90-те 

 

От септември 1990 до март 1991 г. Xerox въвежда 5 нови типа принтери за компютър: Xerox 4350, Xerox 4197, Xerox 4135, Xerox 4235, and Xerox 4213. Тези принтери са предназначени за голямото разнообрази от офис нужди – от двуцветен до настолен лазерен печат. Въвеждането на копира Xerox 5775 Digital Color е посрещнато със звук на фанфари и с надежди за увеличаване на продажбите. Xerox продължава да актуализира и подобрява своите факс машини, като произвежда модел, който може да бъде използван за копир, използващ рециклируема факс хартия, а и за телефон. През май 1992 г. Xerox  произвежда Paperworks – софтуер, даващ възможност да се пращат документи към факс машината директно от компютъра.

 

Възникване на Document Company през средата на 90-те 

 

Откакто слага край на финансовите услуги, Xerox започва да изгражда своя имидж като компания за копири. През 1994 г. Xerox започва да се нарича Document Company, за да наблегне на широката гама от продукти за обработка на документи, които произвежда. Новото лого с червен "X", което е частично дигитализирано, представлява изместване на бизнеса от аналогови технологии към дигитални. Редица нови дигитални продукти са произведени през следващите години, включително и няколко мултифункционални устройства. Освен това, Xerox също измества фокуса от черно-бялото печатане към по-търсеното цветно. Най-значимото нововъведение тук е DocuColor 40, произведен през  1996 г., който хваща повече от 50% от пазара на високоскоростни цветни копири, въоръжен със способността да печата 40 цветни страници за минута. Съживяването на Xerox с нови разработки произлиза от факта, че само за една година са произведени 80 нови продукти. Повечето от тях са разработени за малкия офис и за дома с толкова ниски цени, че Xerox успява бързо да увеличи пазарния си дял. 

 

Xerox Corporation, синоним на фотокопиране, произвежда принтери, скенери, факс машини, мултифункционални устройства, цифрови системи за печат, като допълнение на нейните водещи черно-бели и цветни копирни машини. Продължавайки своя растеж, Xerox днес печели повече от 20% от приходите си от цветни принтери, копири, дигитални преси и свързаните с тях услуги и доставка. Заедно със съвместното си предприятие Fuji Photo Film Co, Xerox развива, произвежда и дистрибутира продукти за обработка на документи в Япония, Австралия, Нова Зеландия, Индонезия, Малайзия, Филипините, Сингапур, Южна Корея, Тайван, Тайланд, Виетнам, Китай и Хонг Конг. В България Xerox има също доста силно изразено присъствие. Разпространени са както лазерните, така и мултифункционалните устройства. В EKONS.bg ще откриете тонер касети Xerox за всички разпространени модели в страната.

 

Назад към всички новини