Онлайн магазин за съвместими принтерни касети

Вход за клиент

Забравена парола?

Историята на принтерите Canon

10 Дек 2014

„Да живеем и работим заедно за общото благо”

 

Историята на Canon Inc.

 

Въпреки че датира отпреди Втората световна война, Canon Inc. се класира като една от световните водещи компании-производители на електроника и в частност на оптична електроника от края на 1970 г. Година след година Canon се слави с богата история на непрекъснати иновации, чрез които си осигурява лидерска позиция при копири, лазерни и мастилено-струйни принтери, факс машини, скенери, мултифункционални устройства, филмови и дигитални фотоапарати, и видео камери, както и консумативи за принтери Canon.  

 

Освен всичко това, Компанията е и производител на бинокли, обективи за фотоапарати, LCD проектори, калкулатори, оборудване за производство на полупроводници, както и медицинско оборудване.

 

През 1985 г. Canon влиза в съюз с Hewlett-Packard (HP), при който Canon произвежда лазерни принтери, продаващи се от HP с марката HP LaserJet. До днес тя работи с редица известни компании и продължава да произвежда своите основни продукти в Япония, а също и в останалите си производствени филиали в Съединените щати, Германия, Франция, Тайван, Китай, Малайзия, Тайланд, Виетнам и Корея.

 

Ранна история


Съществуването на Canon датира от 1933 г., когато младия гинеколог Такеши Митарай и съмишленици се заемат да изобретят камера, която да бъде в полза на гинекологичните манипулации. За да постигнат целта си, те основават лаборатория за измервателни оптични инструменти в Ропонги, Япония. Тяхното първо главно откритие намира приложение, което излиза много по-далеч от обхвата на медицината. През 1934 г. Митарай и неговите колеги създават първия в Япония 35-милиметров фотоапарат почти по образец на немския Leica със същите размери. Наричат го Кwanon на името на Будистка фигура, олицетворение на милосърдието.

 

През 1940 г. в лабораторията си те разработват първия апарат, изиграл важна роля срещу разпространението на туберкулозата в Япония. За жалост обаче, по онова време избухва Войната срещу Щатите и Японската икономика е изцяло посветена на подкрепата на военните.

 

Компанията едва оцелява през Втората световна война, тъй като не е в състояние да произвежда своя основен продукт - 35-милиметровия фотоапарат. Само неуморните усилия на Митарай държат бизнеса в състояние на платежоспособност по време на икономическото опустошение, което предвещава японската капитулация през 1945 г. 

 

С оскъдно количество материали и ограничен капитал, на Митарай му се налага с мъка да „пълзи”, за да запази производствените си линии, а и все пак да оцелява. Той обръща внимание на служителите си относно важността да се произвеждат висококачествени продукти. Но неговият най-важен ход се оказва фактът, че успява да убеди Съюзническите окупационни сили да купуват неговите оптични устройства, които за времето си са голяма необходимост. Тази договореност полага основите за последващия успех на Canon като износител. Американските военнослужещи взимат със себе си оптиките на Митарай на път за дома, като по този начин той прави първи стъпки на американския пазар. През 1947 г. Лабораторията променя името си на Canon Camera Company, използвайки транслитерация на оригиналния Kwanon.

 

Диверсификация към Бизнес машините


В началото на 1960 г. Canon се превръща в доминиращ японски производител на фотоапарати като изпреварва Nikon. Компанията продължава да се разраства до три пъти през периода 1959 – 1963 г. През 1964 г. тя се впуска в производството на машини за бизнеса като представя на пазара Canola 130, първия по рода си електронен калкулатор с клавиатура от 10 бутона. След навлизането на пазара на фотокопирна техника през 1965 г. с Canofax 1000, Canon се превръща в иноватор в областта. Дотогава Xerox Corporation води на пазара на копирни машини със собствен производствен процес, известен като ксерография.

 

През 1972 г. Canon започва да произвежда копирната система „суха течност”, наречена така, защото използва обикновена хартия и течна технология, но накрая листа е сух. След известно време на рецесия, през 1982 г. Компанията анонсира първия персонален копир, наречен така, защото всички основни компоненти на репродукцията се съдържат в една касета, която потребителите могат да подменят сами. Същата година Canon изработва електронна пишеща машина, като по този начин влиза в единоборство с лидера на пазара на този вид техника - IBM. Една година по-късно Компанията завладява 11% от пазарния дял, а за тогавашния лидер остават 17, вместо 26% от предходната година. По същото време друг водещ производител бива изместен от Canon – този път ред е на Xerox да отстъпи челните позиции, след като Компанията произвежда лазерен принтер, който предлага същото качество, но с 1/3 по-ниска цена.

 

През 1977 г. един от инженерите на Canon случайно изобретил технологията bubble-jet (мастилено-струен принтер, използващ технология, при която се използват специални нагряващи елементи, които да подготвят мастилото за печат), която след известно забавяне се пласира успешно на пазара едва в началото на 1990 г. 

 

Междувременно Canon установява дългосрочно партньорство с Hewlett-Packard Company  през 1985 г., когато двете компании произвеждат най-продаваната линия принтери на HP - LaserJet. Canon изработва „вътрешността” на машината, включително висококачествените лазерни мотори – ключова част от всеки принтер, давайки възможност на HP да се съсредоточи върху своята област на компетентност – софтуерната връзка между принтера и компютъра. 

 

Друг модел BJC-820 е представен през 1992г., последван от иновативен преносим компютър с вграден принтер с bubble-jet технология през 1994 г. в партньорство с IBM. 

 

През 1999 г. Canon въвежда дигиталния ImageRunner копир, който за времето си е по-умен, по-надежден и по-бърз от тогавашните конкурентни продукти. След 2001 г. Компанията прави допълнителни печалби след въвеждането на цветни лазерни принтери и копири, тъй като бизнеса измества фокуса от монохромен печат към цветен. 

 

Междувременно, Canon продължава и до днес да инвестира в производството на лазерни принтери, основно в партньорство с HP. Относно мастилено-струйните принтери, Компанията изостава след HP. Фото принтерите се оказват „златна мина”, но в областта на мултифункционалните устройства Canon продължава да е твърде назад от лидера HP, въпреки партньорството на двете компании по някои проекти. 

Назад към всички новини