Онлайн магазин за съвместими принтерни касети

Вход за клиент

Забравена парола?

Зараждането на принтерите HP

10 Дек 2014

Зараждането



На Нова година през 1939 г. Дейвид Пакард и Уйлям Хюлет хвърлят монета в наетия под наем гараж в Пало Алто, Западна Калифорния, САЩ, за да решат реда на имената си, чрез който ще нарекат новата си компания. Те стартират своя бизнес няколко месеца по-рано с 538 долара и няколко идеи за продукти. През 2007 г. Hewlett-Packard Company има 160,000 служители, развиващи бизнеса в повече от 175 държави, предлагайки принтери, персонални компютри, софтуер, поддръжка и IT инфраструктура, с общи приходи над 100 милиарда долара.

 

Когато Пакард и Хюлет, които са състуденти в Програмата за радио инженери на Фредерик Търман в университета Станфорд, им предстои дипломиране, Америка е обхваната от Депресия (1934 г.). „Бил и аз си бяхме казали, че ако не си намерим работа, просто ще открием наша собствена компания... Фред ни насърчаваше да направим така.”, разказва Пакард.

 

Преди обаче да бъдат положени основите на HP, Пакард приема да работи за General Electric в гр. Сканектъди, щат Ню Йорк. Хюлет пък завършва Масачузетския технически институт, а в последствие учи с Търман отново в Станфорд, където изработва т. нар. осцилатор (генератор на трептения, използвани за синтез на звука). През 1938 г. Хюлет и Пакард започват почасова работа в гаража зад приземния етаж на дома на Дейв и Луси Пакард.

 

Hewlett-Packard


Не след дълго, Walt Disney Studios правят поръчка за 8 броя аудио осцилатори HP 200B за своя филм „Фантазия” – първата голяма продажба на HP. До 1942 г. Компанията построява фабрика в Пало Алто, приличаща по-скоро на малка работилница, но Втората световна война избухва и променя всичко. Хюлет е повикан на служба от Корпуса по комуникации към Американската армия, а Пакард пренасочва дейността на HP към военна техника, произвеждайки аудио осцилатори за безконтактни детонатори и сигнални генератори с микровълни за радари и противорадарни измервателни устройства.



През 1947 г. печалбите на HP надхвърлят 1,5 милиона долара. Три години по-късно, когато се разразява Корейския конфликт и производството на електроника започва да расте, Компанията разполага с широка гама от тестово оборудване, включително високочестотни продукти и такива с микровълни. През 1957 г. HP има вече свой собствен обществен склад в парк Станфорд, където днес са разположени корпоративните офиси на HP.

 

Не след дълго HP увеличава продуктовото си разнообразие, разработвайки принтери, консумативи за принтери HP, медицинска електроника и инструменти за анализи в Щатите, но също така навлиза на международните пазари. Разработен е и първия компютър с марката HP през 1966 г. Шест години по-късно е произведен първия джобен калкулатор HP-35, а също и първия миникомпютър HP 3000.

 

През 1984 г. HP спомага за разкриването на нов пазар за бързо и евтино принтиране с дебюта на ThinkJet и LaserJet принтерите -  най-успешните продукти на HP за всички времена. До 1995 г. продуктовите линии на HP продължават да разширяват своя спектър – електронни тестови и измерителни инструменти и системи, мрежови продукти, медицинско електронно оборудване, инструменти и системи за химически анализ, джобни калкулатори, електронни компоненти, както и компютри и продукти за тях. Компанията произвежда своя пръв цветен лазерен принтер през 1994 г. - HP Color LaserJet, а година по-късно произвежда първия компютър за дома - HP Pavilion PC. Бизнесът с принтери също бележи ръст след анонсирането на първото мултифункционално устройства с марката HP. 

 

След сливането си с Compaq Computer Corporation през 2002 г., HP се превръща в световен технологичен гигант, обслужващ повече от милиард клиенти от 162 държави, предлагайки IT продукти, персонални компютри, устройства за достъп, принтерна техника и поддръжка.

 

HP прави и до днес днес революционни технологични постижения в областта на нанотехнологиите, науката за цветовете, социалните и икономическите системи. HP продължава да бъде компания, подхранвана от прогреса и иновациите, фокусирана върху желанието да се създава високо ценени технологии, допринасящи за един по-добър живот на хората. От старта си в гаража, хуманистичното управление на HP се развива, за да отговори на предизвикателствата на бизнеса в XXI век.

Назад към всички новини