Онлайн магазин за съвместими принтерни касети

Вход за клиент

Забравена парола?

Често срещани грешки при работа с принтери Canon Pixma

28 2016

Canon PixmaПринтерите Canon Pixma са често срещани в домакинствата, както и са предпочитани от принтер експертите поради тяхното високо качество на печат и издръжливост. Фактът, че тези принтери са толкова разпространени прави мастилниците за тях лесни за намиране и на достъпна цена.

 

Въпреки това, често се случва на дисплея на принтера да се появяват числа и букви, които да възпрепятстват функционирането на машината. В повечето случаи това е дразнещо, а и Ви пречи да използвате принтера си, което допълнително „нажежава обстановката”. Това е причината да опишем някои от най-често срещаните грешки при принтерите Canon pixma, както и да предложим евентуално решение на проблемите. 

 

На първо място трябва да споменем, че повечето мастиленоструйни принтери използват микрочипова технология за установяване какъв тип глава е инсталирана в определения за цвета слот. Това е изключително важно, за да сме сигурни, че правилния консуматив за принтер е поставена на точното място. Това също е начин да предпазите от замърсяване печатащата глава с цвят, който въобще не трябва да бъде поставян там. 

 

За жалост тази технология може да причини появата на съобщения от сорта на „неразпозната мастилена глава” и др. Повечето хора са на мнение, че чиповете, въведени от производителите на принтери, са с цел печалба – да се предотврати употребата на съвместими консумативи, произведени от трети лица или да се ограничи възможността тези консумативи да бъдат презареждани. 

 

Каквато и да е целта, тези технологии причиняват главоболия на множество хора по света. За щастие отстраняването на някои грешки може да бъде постижимо само със задържането на няколко бутона от панела на самия принтер. Такива манипулации могат да позволят да печатате дори, когато на дисплея има сигнал, че нивото на мастилото е намаляло критично или пък то вече е изчерпано. Типичен пример за това може да бъде извършен с мастилниците с черно мастило Canon PG-37, PG-40, PG-50, PG-510, PG-512, PG-540, както и за цветния им аналог  CL-38, CL-41, CL-51, CL-511 и CL-513. 

 

Веднъж щом мастилената глава е влязла в употреба и вече е почти празна, на дисплея на принтера ще видите съобщение/грешка, че трябва да подмените дадения консуматив Check ink (грешка U162). Същата грешка може да видите, когато поставите съвместима мастилница или ако заредите вашата стара касета с мастило. Въпросният проблем може да бъде отстранен чрез натискане на комбинация от бутони. За много модели на Canon като Pixma MX 300 и MP 250 просто трябва да задържите „Stop / Reset”  бутона за около 10 секунди, за да отстраните проблема. За да изчистите информацията за цветната глава, може да се наложи да задържите бутона повторно за същия интервал от време.

 

Ако главата обаче не може да бъде ресетната и грешката на дисплея остава, това означава, че медните точки или контакти на сaмия консуматив са изгорели или повредени.  В кошницата за консумативите има миниатюрни иглички, осъществяващи контакт с главите, които при износване могат да предизвикат въпросните грешки и да не позволят на принтера да функционира. Преди да занесете принтера на ремонт, по-добре поставете стара глава (ако имате) или нова, за да установите дали проблема е в консуматива или е нужна намеса на специалист. 

 

Консумативите, като по-горе изброените, са с вградена печатаща глава и е добре дошло да се презареждат. За тях предлагаме рефили и мастила, които ще Ви свършат идеална работа. Не бива обаче да оставяте принтера дълго време неупотребяван, защото дюзите на главите бързо засъхват и в последствие отпечатват не толкова сполучливи текстове или изображения върху хартията. Нашите рефили и мастила са подходящи за огромен брой модели принтери като Canon Pixma MG3150, MX515, MP250, MP260, MG4150, IP1200, IP1300, IP1600, IP1700, IP1800, IP1900, IP2200, IP2600, MP140, MP150, MP160, MP170, MP180, MP210, MP220, MP450, MP460, MP470, MX300, MX310 и можете да ги намерите в нашия уебсайт www.ekons.bg

 

Често срещани грешки при принтерите Canon Pixma


• P02 =  проблем в шейната в принтера

 

• P07 =  гъбата вътре в принтера е препълнена с мастило

 

• P08 =  грешка при покачване температурата на главата

 

• P22  = грешка в скенера

 

• E13 или E16 или U162 = изчерпано мастило; нужно е да задържите бутона „Stop / Reset: за около 10 секунди, докато на дисплея се появи цифра „1”

 

• Е14 = мастилницата не може да бъде разпозната; тя не е поставена правилно или не е подходяща за модела принтер

 

• Е15 = мастилницата не може да бъде разпозната; ако след ресет тя отново не може да бъде разпозната, значи е повредена; сложете нова глава

 

• E04, E05, E14 или E15 = мастилницата не е поставена правилно; извадете я и я поставете отново

 

• Е17 = предния панел на принтера е отворен; трябва да го затворите

 

• Е06 = панела за хартията е отворен

 

• Е07 = главите са поставени на неподходящите позиции

 

• E2-2 = няма хартия

 

• E3-3 = заседнала хартия

 

• E4 = няма мастило

 

• E5-5 = няма инсталирани консумативи, мастилените глави не са инсталирани правилно или са поставени консумативи за друг модел принтер

 

• U052 = несъответствие между печатаща глава и консуматив; дефектна мастилница

 

Това са най-често срещаните грешки и проблеми при работа с принтерите Canon Pixma, които подлежат на отстраняване в домашни условия или в офиса на работното Ви място. За други проблеми също има решения, но за отстраняването им най-добре е да потърсите лицензиран сервиз на Canon.

 

Ще завършим днешната тема с една забавна, реална, но и поучителна история, чиито смисъл е ценен и трябва да имаме предвид преди да пристъпим към отстраняване на гореспоменатите грешки!

 

Проблем: Баба ми се обади по телефона и ме помоли да намина, за да поправя нейния „счупен” принтер, въпреки че не съм от най-големите технически грамотни гурута. Дайте ми съвет! Какво трябва да направя?

 

Решение на проблемната ситуация: Винаги може да казвате, че сте зает, но това не винаги помага. Ние от EKONS.bg Ви съветваме да помогнете на баба си, защото не винаги за “поправката” на принтерите се изисква висока техническа грамотност. 

 

На първо място, проверете дали принтера е включен в захранването и в панела на принтера. (Не се смейте, това много често се случва) Второ, уверете баба си, че в тавата за хартията има хартия. И трето, проверете дали принтера е свързан с компютъра (USB или Ethernet), за да се осъществи връзката между тях.

 

 

 

Назад към всички новини