Онлайн магазин за съвместими принтерни касети

Вход за клиент

Забравена парола?

История на принтерите Lexmark

10 Дек 2014

Ранна история на принтерите Lexmark

 

Lexmark принтериЗараждането на Lexmark International е резултат от опита на IBM да остане конкурентоспособен в интензивната обстановка от края на 1980 г., когато толкова много малки фирми започват да отнемат постепенно части от пазарния дял на компютърната индустрия. IBM инициира стратегическа кампания по съкращаване разходите за персонала чрез продажба или отделяне от своите дъщерни фирми. В началото на 1991 г., IBM сключва сделка за продажбата на Lexmark ("Lex" означава "лексикон", а "mark" означава "знаци върху хартия ") на частна инвестиционна група Clayton, Dubillier, and Rice за приблизително 1.5 милиарда долара. Дубилиър, един от инвеститорите, наема Марвин Ман (вицепрезидент на IBM с 32 години стаж) да стане председател, президент и главен изпълнителен директор на Lexmark. Като вътрешен човек, запознат с успехите и провалите на IBM, Ман се впуска в новата си длъжност с необуздан ентусиазъм. Работейки по 18 часа на ден и с редица управленчески трикове, той успява да намали оперативните разходи на Lexmark. В същото време, на всички управленчески постове Ман наема бившите си колеги от IBM, като изисква от тях да съсредоточат силите си в даването на положителни предложения, които задържат Lexmark на водеща позиция пред своите конкуренти. Създадени са малки екипи от служители, за да направят продуктовите линии по-ефективни, но и да се елиминират проблеми, свързани с контрола върху качеството.


Растеж и развитие


След като намалява многобройните слоеве на управление, Ман създава независими екипи за разработване на нови продукти и такива, които да се грижат за увеличаването на продажбите, заличавайки навиците в IBM,  Lexmark е готова да достигне нови върхове. През 1992 г., след като Компанията успява да подобри производствения си цикъл и прави производствените си процеси много по-ефективни, на пазара е представен нов точково-матричен принтер – изключително лек, захранван с батерия преносим принтер за работа едновременно в офиса и у дома. По-късно същата година, Lexmark въвежда PostScript съвместим мастилено-струен принтер, като същевременно навлиза и в областта на лазерното принтиране в мрежа. Тези лазерни принтери са произведени за Macintosh и са първите, носещи марката Lexmark. В допълнение към разширяването на своите продуктови линии се разраства предлагането на цветните принтери и бизнес клавиатури, което значително разширява кръга от клиенти на Lexmark.

 

1993 е годината, в която Lexmark придобива Gestetner Lasers, с което значително засилва присъствието си в бизнеса с лазерни принтери и консумативи за принтери Lexmark. В същото време, Компанията се ангажира да засили бизнес операциите си в международната търговия като създава свой офис във Франция, координирайки дистрибуционните, маркетинговите и административните си операции в цяла Европа. В началото на 1994 г., Lexmark поставя името си на върха на индустрията с лазерни принтери. Продажбите на мастилено-струйните принтери нараства с 27 % в сравнение с предходната година, като това се дължи главно заради навлизането на Компанията на пазара на ниския клас цветни мастилено-струйни принтери. Ръст бележат консумативите за принтери с около 28%, клавиатурите само с 6%, но за сметка на това преносимите компютри на Компанията доказват, че са едни от най-популярните продукти на пазара на дребно. Благодарение на тях, в края на годината Lexmark се намира на 4-то място на пазара на дребно, доближавайки се до гигантите в областта - Hewlett-Packard, Epson, и Canon Computer. 

 

В допълнение към увеличените приходи, Lexmark получава голямо одобрение от Microsoft, когато софтуерния титан избира Компанията за свой пръв партньор за печатната среда WindowsAtWork. Впечатлен от агресивния и иновативен стил на Lexmark, Microsoft предлага съвместна работа по продукти ново поколение, които да бъдат оптимизирани, за да работят с Windows. 

 

Към бъдещето на принтерите Lexmark

През 1995 г., Lexmark представя един от своите най-успешни продукти - MarkVision, система за най-задълбочено и цялостно управление на принтера, създавана до момента. Local Area Network (LAN) потребителите в големите корпорации увеличили значително своята ефективност чрез инсталиране на MarkVision, позволяваща на персонала да види всички налични принтери и да провери състоянието на задачите за печат на всеки от тях, без да напускат бюрото си. Друга характерна черта на системата осигурява на мрежовите администратори достъп до същата информация, така че настройките на печат могат да бъдат лесно променяни чрез уникален дистанционен операторски панел. С едно щракване на мишката се дава възможност на всеки дистанционно да извърши множество задачи от своя работен плот, и едновременно с това се контролират и управляват всички принтери в цялата мрежа, независимо от това дали принтера е на друг етаж в сградата или в друга страна.

 

След успеха на MarkVision, Lexmark е в състояние да представи сродна апликация – инфрачервен адаптер MarkNet IR. Този компактен продукт позволява на мобилните принтери да печата, да синхронизират и да обменят файлове от компютри и лаптопи, оборудвани с инфраред без да се налага да се превключват кутии и да се прехвърлят кабели, чрез което се спестява определено време. 

 

Lexmark днес

Lexmark International e един от световните бързоразвиващи се конструктори, производители и доставчици на лазерни и мастилено-струйни принтери и същевременно свързаните с тях консумативи за дома и офиса. Компанията бързо се превръща в лидер в проектирането и производството на изключително широка гама цветни мастилено-струйни и точково-матрични принтери, мастилници, пишещи машини, гланцирана хартия, кабели и адаптери, чипове с памет, компютърни клавиатури и др. Чрез създадените си офиси и огромна дистрибуторска мрежа в цял свят, Lexmark обслужва бизнеси от всякакъв мащаб в над 170 държави. 

Назад към всички новини